Καλώς ήρθατε, στο Blog μου! Καλές γιορτές και καλή ακρόαση! Το blog, είναι ενημερωτικό, δεν ακολουθεί, κάποια "γραμμή", δεν εξυπηρετεί συμφέροντα, κομματικά, συνδικαλιστικά ή οικονομικά. Είναι, μια ιδιωτική πρωτοβουλία και προσπάθεια, ενός απλού νοσηλευτή, του Γ.Ν. Κομοτηνής, να στηρίξει, το νοσοκομείο, στο οποίο εργάζεται και προς χάριν της πληροφόρησης. Δεν σημαίνει, απαραίτητα, ότι οι αναρτήσεις, αντιπροσωπεύουν, προσωπικές απόψεις και θέσεις. "Παρακολουθούνται", με ειδικό λογισμικό (RSS), 100άδες ειδησεογραφικές σελίδες, με σκοπό, την αντικειμενική συλλογή, χρήσιμων πληροφοριών και επίκαιρης ειδησεογραφίας, από το διαδίκτυο, με θέματα, κυρίως ιατρο-νοσηλευτικά, εργασιακά, συνταξιοδοτικά, οικονομικά, κοινωνικά κ.λ.π. Οτιδήποτε δηλ. είναι επίκαιρο και επηρεάζει, την καθημερινότητά μας. Ευχαριστώ, για την επίσκεψη και καλή βάρδια, σε όλους, τους συναδέλφους και συναδέλφισσες!

Παρασκευή, 11 Αυγούστου 2017

Πόσες ώρες πρέπει να κοιμόμαστε ανάλογα με την ηλικία

Η υγεία και η ανάπτυξη μας επηρεάζεται σημαντικά από τον ύπνο που λαμβάνουμε καθημερινά, και οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι θα πρέπει όλοι να ακολουθούμε ορισμένες συστάσεις, όσον αφορά τη διάρκεια του ύπνου.

Το Αμερικάνικο Ίδρυμα Ύπνου συνιστά τη διάρκεια του ύπνου ανάλογα με την ηλικία, και ο αριθμός των ωρών που πρέπει να κοιμόμαστε καθορίζει αν θα έχουμε αρκετή ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας, τη βέλτιστη υγεία και τη πνευματική διαύγεια.

Τα προβλήματα ύπνου μπορεί να είναι αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων, και ένας από τους βασικούς είναι το άγχος και η σύγχρονη τεχνολογία.

Το στρες διεγείρει την παραγωγή κορτιζόλης, την «ορμόνη του στρες». Σε υψηλά επίπεδα, η ορμόνη αυτή προκαλεί ανήσυχο ύπνο, ασθένεια, και δυσφορία. Από την άλλη πλευρά, το φως που εκπέμπεται από τις ηλεκτρονικές συσκευές εμποδίζει την ικανότητα του εγκεφάλου να απελευθερώσει μελατονίνη, δεδομένου ότι ο οργανισμός παράγει αυτή την ορμόνη στο σκοτάδι.

Οι δυσκολίες ύπνου οδηγούν σε σωματική κόπωση, δυσκολία καθαρής σκέψης, λήψης αποφάσεων και συγκέντρωσης, και μπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια όρεξης. Έχει βρεθεί ότι τα προβλήματα ύπνου συνδέονται άμεσα με διάφορα προβλήματα υγείας.

Ύπνος λιγότερο από 5 ώρες επηρεάζει την υγεία της καρδιάς, ενώ λιγότερο από 7 ώρες οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους, του διαβήτη, και της παχυσαρκίας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε κοιμηθεί αρκετές ώρες, προκειμένου να αποφύγετε προβλήματα υγείας.

Νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις ώρες ύπνου:

Ο Charles Czeisler, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, μαζί με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων, πραγματοποίησε μια έρευνα, συμπεριλαμβανομένων πολλών μελετών από το 2004-2014, προκειμένου να ανακαλύψει τις απαραίτητες ώρες ύπνου, καθώς και τις επιδράσεις του ύπνου στην υγεία.

Σύμφωνα με τα διάφορα στάδια ανάπτυξης, έβγαλαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

- Νεογέννητα (0 έως 3 μηνών): 14 έως 17 ώρες.
- Μωρά (4 έως 11 μηνών): 12 έως 15 ώρες.
- Νήπια (1-2 ετών): 11 έως 14 ώρες.
- Προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών): 10 έως 13 ώρες.
- Σχολική ηλικία (6-13 ετών): 9 έως 11 ώρες.
- Έφηβοι (14 έως 17): 8 έως 10 ώρες.
- Νέοι (18-25 ετών): 7 έως 9 ώρες.
- Ενήλικες (26-64 ετών): 7 έως 9 ώρες.
- Ηλικιωμένοι (άνω των 65 ετών): 7 έως 8 ώρες.

Ωστόσο, να έχετε υπόψη ότι κάθε άτομο χρειάζεται διαφορετικές ώρες ανάπαυσης, και αυτές οι συστάσεις είναι κατά προσέγγιση. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι η έλλειψη ύπνου εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία για άτομα όλων των ηλικιών.

http://www.aftodioikisi.gr/ygeia/poses-ores-prepei-na-koimomaste-analoga-tin-ilikia/